Opis programu Zoom

Panel główny Zoom Client

OPIS SZCZEGÓŁOWY PROGRAMU ZOOM

Informacje o spotkaniu

W tym oknie jest szereg informacji o Twoim połączeniu z wybranym pokojem.

  1. Meeating ID - numer pokoju, do którego jesteś połączony.
  2. Host - nazwa komputera, z którego lektor udziela wykładów.
  3. Password - hasło do pokoju spotkań.
  4. Invitation URL - bezpośredni link do pokoju spotkań.
  5. Participant ID - identyfikator uczestnika spotkania.

Ustawienia audio

Oprócz możliwości wyłączenia mikrofonu masz możliwość wyboru i ustawienia pozostałych urządzeń audio na swoim komputerze.

  1. Select Microphone - wybór mikrofonu zainstalowanego na Twoim komputerze.
  2. Select a Speaker - wybór głośnika zainstalowanego na Twoim komputerze.
  3. Test Speaker & Microphone - test głośnika i mikrofonu.
  4. Leave Computer Audio - odłącz zasoby audio od nawiązanego połączenia. Jeżeli wyłączysz swoje zasoby audio, Twój mikrofon i głośnik zostanie wyłączony. Nie będziesz słyszał(a) lektora oraz nie będziesz miał(a) możliwości rozmowy.
  5. Audio Settings - pozostałe ustawienia audio.

Ustawienia kamery

Oprócz możliwości wyłączenia kamery masz możliwość wyboru i ustawień pozostałych urządzeń powiązanych z obrazem.

  1. Select a Camera - wybór kamery zainstalowanej na Twoim komputerze.
  2. Video Settings - pozostałe ustawienia przechwytywania obrazu zainstalowane na Twoim komputerze.

Zaproszenie kolejnych osób

Możesz również zaprosić inną osobę do pokoju, w którym odbywają się zajęcia, jednakże zaproszenie musi być zatwierdzone przez lektora prowadzącego zajęcia.

    1. Email - wybór poczty elektronicznej do przesłania zaproszenia.
    2. Copy URL - kopiowanie adresu URL zaproszenia do pamięci komputera z adresem i hasłem do pokoju spotkań.
    3. Copy Invitation - kopiowanie zaproszenia do pamięci komputera (numer pokoju, hasło, adres URL).
    4. Meeting Password - hasło do pokoju spotkań.

Obecni uczestnicy

W tym oknie masz możliwość podglądu uczestników spotkania, którzy są obecnie zalogowani do pokoju. Informacja (host) przy nazwie lektora, informuje Cię, że to on jest osobą decyzyjną i przyznaje większość uprawnień, które są Ci potrzebne do uczestniczenia w spotkaniu.

Udostępnianie ekranu

Jeżeli będziesz potrzebował udostępnić swoje zasoby z komputera innym uczestnikom lub lektorowi, to masz taką możliwość w następujących formach:

  1. Basic - zasoby podstawowe (ekran, tablica interaktywna, zasoby telefonu lub urządzenia przenośnego, otwarte okna programów na Twoim komputerze).
  2. Advanced - zasoby zaawansowane (część ekranu, tylko dźwięk z komputera, obraz z dodatkowej kamery Twojego komputera).
  3. Files - pliki z kont umieszczonych w chmurze (jeżeli takie konta posiadasz).
  4. Share computer sound - udostępnianie dźwięku z Twojego komputera.
  5. Optimize Screen Sharing for Video Clip - optymalizacja udostępnienia ekranu.
  6. Share - potwierdź udostępnienie wybranego zasobu.

Czat z uczestnikami

Uczestnicząc w spotkaniu, możesz wymieniać wiadomości i pliki z innymi uczestnikami poprzez czat. Przesyłane wiadomości mogą być prywatne lub ogólne, widoczne dla wszystkich uczestników.

  1. To: - wybierz użytkownika, który ma otrzymać wiadomość (przy wyborze Everyone informacja zostanie wysłana do wszystkich łącznie z lektorem).
  2. Type message here... - miejsce na wpisanie Twojej wiadomości do wysłania.
  3. File - wybór pliku, który chcesz przesłać.

Nagrywanie spotkania

Podczas spotkania masz możliwość zapisania na swoim komputerze przebiegu lekcji. Ta opcja będzie dla Ciebie dostępna tylko i wyłącznie po udzieleniu zgody przez lektora prowadzącego zajęcia. W przeciwnym razie opcja nagrywania będzie dla Ciebie niedostępna.

Wsparcie techniczne

W razie wystąpienia problemów z obsługą programu skontaktuj się z naszym działem technicznym drogą elektroniczną poprzez poniższy formularz. Nasz dział techniczny odpowie na Wasze zgłoszenie najszybciej jak to będzie możliwe. Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 17. Szanowny użytkowniku, wsparcie techniczne kierujemy wyłącznie dla kursantów naszej szkoły lub studentów uczelni, z którymi współpracujemy. Zapytania zgłaszane przez osoby i podmioty, z którymi nie nawiązaliśmy współpracy, nie będą realizowane i zostaną automatycznie usunięte.  

Formularz wsparcia technicznego